HP G72-b10SD Notebook PC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP G72-b10SD Notebook PC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

feliine 21-07-2013
Geschreven voor: HP G72-b10SD Notebook PC

De eerste paar maanden denk je; GEWELDIGE LAPTOP! Alleen dan begint het drama. Zowat alles is al kapot gegaan en alles NET buiten de garantie. Waardeloze laptop en waardeloze service van HP! Nooit een laptop meer van HP!!

J.G.deVries 04-11-2011
Geschreven voor: HP G72-b10SD Notebook PC

Ik heb enorm spijt van deze aankoop. Nog geen 500 euro was 'ie, bij de Mediamarkt. Inmiddels heb ik het ding binnen anderhalf jaar 3x terug naar de fabriek moeten sturen.
De touchpad werkt heel slecht. Contact gaat moeilijk en je moet de muis hard indrukken wil je contact maken, ondanks reparatie. Het toestenbord is een keer gedeeltelijk uitgevallen wegens een contactfoutje. Er gaan strepen over het scherm lopen als ik er even niks mee doe. Het geluid is oké... verstaanbaar, maar verwacht sowieso geen bas. Sinds een paar maanden claimt het apparaat regelmatig zomaar te heet te worden en dan valt de laptop gewoon uit. Windows 7 werkt fijn, maar de indeling is door een computercrash helemaal overhoop gegaan. Dit is met stip de slechtste laptop die ik ooit heb gehad. (Hiervoor had ik een Samsung, daarvoor Acers. Nooit, maar dan ook nooit problemen gehad met beeld, touchpad of toetsenbord.) Ik durf het eigenlijk niet aan de laptop ergens mee naartoe te nemen omdat ik denk dat het ding er weer van van slag zou raken. Ondanks de glanzende specificaties en dat het inderdaad best een snel ding is zou ik het niemand aanraden.

J.G.deVries 22-02-2012

Na verzoek om aanvulling: De computer is na ruim een jaar gebruik (minus de fabrieksbezoeksperiode's van in totaal een half jaar!) erg traag geworden met veel bugs. De bureaubladachtergrond kan ik niet eens vervangen. Als mensen op bezoek komen en ze even van mijn computer gebruik moeten maken wordt er steen en been geklaagd over het rotding. Mensen grijpen van ellende naar hun eigen meegebrachte laptop of iPad, het ligt niet aan mij! Nooit meer HP!

alexander1989 05-07-2011
Geschreven voor: HP G72-b10SD Notebook PC

goede laptop met mooi helder geluid en mooie vormgeving
uiterst geschikt voor muziek en voor spellen mooi helder beeld dankzij de hd dat er ook op zit.

justas 15-06-2011
Geschreven voor: HP G72-b10SD Notebook PC

zit nu op deze laptop over hem te schrijven
Tot voor kort heb ik kunnen werken op de mc book pro van mijn inmiddels ex en sinds ze weg is met haar laptop begon zelf aan zoeits te denken. Het oog is vrij snel op dit model gevallen: bijna dezelfde vormgeving, absoluut dezelfde afmetingen en naar mijn indruk ook dezelfde prestaties. De Windows 7 is echter stukken handiger dan dat exotische besturinssysteem van appelz. De touchpad is ook handiger (kleiner maar nauwkeuriger, wel met een functionele rechtertoets!) en de numpad met aparte toetsen voor cijfers maakt het werken veel gemakkelijker en vlotter. De toetsenboord doet ook niet onder die van de MB Pro! Bovendien weegt dit ding maar 3kg; dit tegen ruim 5kgs van pro-mittal ;)
Kortom: een makbook pro voor minder dan een kwart van zijn prijs!!

I-Know 19-05-2011
Geschreven voor: HP G72-b10SD Notebook PC

Heb deze laptop één dag thuis gehad, ik ben niet van de afkraak maar het een plastic NOT fantastic.

Fan maakt irritant lawaai in een stille omgeving, zelfs als de laptop idle (rust) draait dan draait de fan onregelmatig en dat vind ik zeer storend klinken.

Beeld is waanzinnig scherp, valt niets over aan te merken strak en helder mooie kleurcontrasten.
Het ontwerp vind ik een afschuwelijk een plastic toy, ik kan er werkelijk niets elegants aan ontdekken.
Toetsenbord is fraai en overzichtelijk, voelt goed aan!

Installatie is zoals elke laptop zwaar irritant er worden applicaties geïnstalleerd waar ik als consument helemaal geen behoefte aan heb, sterker nog ik moet er voor betalen.
Mag ik zelf uit maken welke pakketten ik wil installeren en welke virusscanner ik wil gebruiken.
Je krijgt een overdaad aan software wat enorm te kosten gaat van de performance.
Ik wil gewoon de keuze hebben, voor een standaard windows 7 installatie zonder poespas.
Wanneer gaat dit een keer doordringen die hardware boys.

Laat ik wel even mededelen dat ik al 25 jaar een HP fan ben, maar dit is de lelijkste laptop ooit geproduceerd op de mark, heeft werkelijk niets te maken met de stijl van HP.

SuperGover 19-05-2011
Geschreven voor: HP G72-b10SD Notebook PC

Voor deze prijs vind je deze kwaliteit nergens!
wat een top machine, snel, prachtig scherp beeld en super stil.

Heb hem nu ruim een maand in huis, en nog steeds elke dag super tevreden.
de duurzaamheid is prima, geen zorgen hierover.
gebruik de HDMI vaak en dit werkt probleemloos.

bedankt kieskeurig!

Fire7777 27-02-2011
Geschreven voor: HP G72-b10SD Notebook PC

Prima, notebook, gelukkig niet zwart, maar grijs met een honinggraad motief. Prijs € 559 voor deze prijs een top laptop

j.s-w 30-01-2011
Geschreven voor: HP G72-b10SD Notebook PC

wat een teleurstelling is deze laptop, hij is heel erg traag. Doordat het mail programma windows live is, is het niet mogelijk om een backup gemaakt vanuit outlook 1 op 1 te importeren, na 3 weken zijn we nogsteeds aan het puzzelen hoe dit moet. Niet echt een aanrader dus.

ikzoek 30-01-2011
Geschreven voor: HP G72-b10SD Notebook PC

Super machine. Gekocht op aanraden van een vriend en iemand die in de ICT zit. Allebij waren ze razend enthousiast over HP. En terecht. Vergeleken met in dezelfde periode aangeschafte Toshiba en Acer. Hij is super snel, fijn te installeren, zonder allemaal overbodige software, toetsenbord voelt stevig aan. Geluid is krachtig, maar heeft te weinig bas! Verder super tevreden. HP is OK.

hans_22 29-01-2011
Geschreven voor: HP G72-b10SD Notebook PC

mijn compaq laptop van ca 3 jaar oud kon ik niet wireless verbinden met de nieuwe kpn experiabox zonder een aparte losse adaptor te gebuiken. Met deze laptop was de verbinding met de experiabox geen enkel probleem.
Hij is snel geluid vind ik ook goed (voor een laptop) en degelijk. Het installeren was ook gemakkelijk en vooral heel snel klaar. Hoe lang de batterij mee gaat weet ik nog niet want ik heb hem continu aan de stroom.

kees3802 09-11-2010
Geschreven voor: HP G72-b10SD Notebook PC

Deze computer met korting kunnen kopen. Daarom voor deze gekozen. De laptop is behoorlijk snel (in vergelijking met mijn vorige, dat was een lacer met de amd turion x2). Het beeld is erg mooi, maar dat vind ik van de meeste laptops wel. Het geluid kan niet geregeld worden met een wieltje. Dat is jammer. Bovendien had mijn lacer een mooiere kwaliteit van het geluid. De laptop ziet er mooi uit. Er zit een soort van honingraatsctructuur op de bovenzijde en naast de toetsen. Hierdoor zie je vlekken minder en het is een keer wat anders dan een gladde bovenkant zoals ieder merk heeft (al dan niet in kleur). De laptop voelt stevig aan, maar hoe dit op lange termijn is weet ik niet.

Ik kan hem aanraden, zeker als je deze laptop vergelijkt met een i5 of i7 processor erin. Deze kost veel minder. De windowsscore is 5.0. Dat komt door de grafische kaart. De overige onderdelen scoren duidelijk wat hoger.